Storytime: Dårlig kommunikasjon, ny annonse, hva med avtalen? (2/3)

Les del 1 Storytime: Forhåndsbetalte en mobil – mistanke om svindel? hvis du ikke har fått med deg saken fra begynnelsen av. Der skriver jeg om hva som har skjedd. Dette er en del 2 og det vil også komme en del 3.


Resten av beløpet 2500,- overførte jeg ikke til selgeren på vipps da jeg mistenkte at det hele var svindel. Dagen før, 14. februar, sendte jeg selgeren en ny melding på Finn.no. 15. februar fikk jeg ikke engang et svar fra han, så jeg ventet til neste dag. Kanskje han var så opptatt på jobb at han glemte det? Eller var det fordi jeg ikke hadde overført resten av beløpet som gjorde at han ikke ville sende mobiltelefonen før alt var betalt? Han kunne i det minste sende meg en melding og spørre om jeg skulle ha mobiltelefonen eller ikke før han la ut en ny annonse med en annen pris.

Screenshot Finn.no: Annonse første gang da mobiltelefonen ble lagt ut for 7000,-.

Dagen etter da jeg kom hjem fra jobb, hadde jeg fortsatt ikke hørt noe mer fra selgeren. 16. februar. Meldingen var ikke sett og svart på. Da bestemte jeg meg for å ringe han opp igjen. Siden han ikke tok telefonen, la jeg inn mobilsvar etter pipetonen. Jeg ba han svare meg på Finn.no, og etter en stund fikk jeg et kort svar på meldingen der. Han skrev at han skulle rekke å få sendt mobiltelefonen i løpet av uken. Jeg ventet til det hadde gått noen dager.

Screenshot Finn.no: Selger kunne ikke bestemme seg for hvilken pris han skulle ha for mobiltelefonen, så annonsen ble endret ofte. 6000, 5500, 5000, 4500.

Fredag 19. februar kommer jeg over en annonse lagt ut av han, en iPhone 12 med samme bilder + noen til og nesten lik beskrivelse med noen få endringer. I beskrivelsen skrev han at mobiltelefonen ikke kunne sendes før 15. mai. I annonsen var det bilder av mobiltelefonen som jeg hadde tenkt å kjøpe som jeg hadde forhåndsbetalt 4000,- til han i slutten av januar. I løpet av kvelden hadde han endret pris og beskrivelse veldig ofte. Historien ble forandret. Det høres ut som mobiltelefonen ikke var min likevel og at han var usikker på om han fikk solgt den. Virket så useriøst!

Jeg ringte han opp flere ganger fredag kveld. Dette går ikke. Prøvde å komme gjennom linjen, men det gikk ikke da det stod opptatt. Det ble litt av det samme som sist: Da jeg endelig kom gjennom tok selgeren heller ikke telefonen, så jeg la inn mobilsvar etter pipetonen. Noen minutter senere får jeg en SMS av han. Lite visste han hvem jeg var, for jeg hadde jo ringt og presentert meg selv dagen før.

SMS

Jeg forklarte at jeg hadde kjøpt en ny mobiltelefon og måtte ha de 4000,- tilbake på vipps som jeg i slutten av januar forhåndsbetalte han, siden jeg hadde kjøpt ny mobiltelefon. Han begynte med unnskyldninger om at han ikke hadde pengene nå, men lovet at jeg skulle få pengene igjen. Ikke før på mandag. Jeg ville ikke drøye til mandag, så jeg ga tydelig beskjed om at han måtte skrape frem de 4000,- i løpet av dagen / innen neste dag før et viss klokkeslett. Jeg kunne ikke vente mer når mobiltelefonen jeg delvis “kjøpte”, ikke var sendt, var ikke min likevel og han hadde lagt en ny annonse. Hva skulle jeg tro?

Del 3 Storytime: Et mirakel, en bekjent deler sin opplevelse

– Hva tror du vil skje videre?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg