Ute av fritidskarantenen

Jeg er ikke lenger i fritidskarantene! Eller, det vil si at jeg egentlig ikke skulle havne på den nye fritidskarantenen som jeg skrev om i forrige bloggpost. Hurra! Det viste seg at den vedkommende som testet positivt, ikke hadde symptomer.

Nærkontakten må ha skjedd mindre enn 48 timer før den smittede fikk symptomer på covid-19, eller fra prøvetidspunktet dersom personen ikke fikk symptomer.

Street art av @vlekart i Kristiansand.

Jeg har testet meg på dag 3 og skal teste meg igjen på dag 7. Holder meg fortsatt på negativ, og det ser ut til at det går bra. I går kom nye regler knyttet til karantene og testing. Blant annet skal testing erstatte karantene i større grad. Regjeringen sier det er utfordrende for samfunnet og for den enkelte dersom mange mennesker blir sittende i karantene. Nå kommer mange til å benytte testing selv og man slipper å havne i karantene. Jeg ser frem til vinterbølgen er over og håper det ikke stemmer med det FHI spår: Venter inntil 50 000 daglige smittede.

 

Les også: 

Jeg er så lei, runde 2
Plutselig var vi alle der
Regjeringen letter på tiltakene (kilde)
FHI: Venter inntil 50.000 daglige smittede i vinterbølgen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg