Coleus China Rose

En hyggelig dame på en kjøp og salg-gruppe gav bort stiklinger av typen Coleus China Rose (praktspragle), som hun hadde tatt fra sin egen svære morplante. Det er fantastisk at hun gir bort stiklinger slik at andre får glede av dem (kanskje også eneste måten å få tak i China Rose på da den er steril og får ikke blomster som andre typer Coleus).

  1. Sett meg rett i vann i 1-2 uker. Minus direkte sol.
  2. Plant meg i fuktig jord, men hold meg borte fra sola i 1-2 dager til.
  3. Deretter MASSE sol og hyppig vanning =)

China Rose har blitt en trendplante som mange ønsker seg. Den vokser seg fort stor og knallrosa om den får nok sol (og vann selvfølgelig). Stiklingen som jeg har fått, står i vann nå. Jeg fikk også med en håndskreven lapp der det stod hva jeg skulle gjøre med den.

Som dere ser, så har China Rose stiklingen lyse farger. Den kan bli kraftigere og få enda mer farger etter hvert.

Les også:

Min første Monstera
Gratis stiklinger, nytt planteprosjekt

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg