Fagprøven

Denne uken har jeg hatt fokus på den praktiske fagprøven. 18. – 20. januar hadde jeg fagprøve i barne- og ungdomsarbeiderfaget etter å ha vært lærling i en barnehage i snart et år. Tenk så fort tiden har gått!

Fagprøven består av fire deler, fordelt på tre dager:

Dag 1: Planlegging. Møtte opp til avtalt tid, fikk utdelt oppgavene og en gjennomgang av dem sammen med prøvenemnda. Avtalte når oppgavene skulle leveres og møtetider de neste dagene.

Dag 2: Gjennomføring av det jeg hadde planlagt dagen før, nesten som en vanlig arbeidsdag. Prøvenemnda kom og observerte hvordan jeg jobbet i praksis.

Dag 3: Evaluering og dokumentasjon. Samtale med prøvenemnda og etter det fikk jeg karakteren muntlig. Det var enten bestått meget godt, bestått eller ikke bestått.

Fagprøven gikk veldig bra! Jeg kan fortelle at jeg fikk karakteren bestått meget godt (hurra!), og det skal jeg være utrolig stolt over. Nå har jeg blitt barne- og ungdomsarbeider!

 

Les også:

Fokus på eksamen
Ny jobb

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg